محاسبه توان یوپی‌اس چیست؟

حتما تا به حال این سؤال برای همه ما پیش‌آمده که در زمان خرید یو پی اس یا خرید باتری یا حتی انتخاب استابلایزر موردنیازمان چه دستگاهی مناسب است یا باتری چند آمپر برای یو پی اس خریداری کنیم!!! با خودتان می گویید چه یو پی اسی خریداری کنم که متناسب با مصرفم باشد نه بیشتر از نیازتان و نه کمتر و یا چقدر هزینه باید برای خرید یو پی اس یا باتری آن باید انجام دهید.در این مقاله شما بطور کامل به جواب سوالاتتان می رسید. در ابتدا فرمول محاسبه توان یو پی اس موردنیاز را به‌طور کامل توضیح داده و سپس نحوه انتخاب باتری مناسب یو پی اس را نیز شرح خواهیم داد.در پایین همین صفحه نرم‌افزار محاسبه توان باتری و یو پی اس نیز طراحی‌شده است که شما می‌توانید با پر کردن فرم‌های آن به‌راحتی مصرف یو پی اس و توان موردنیاز خود را بهمراه تعداد باتری و میران آمپرساعت باتری مورد نیازتان را به‌راحتی محاسبه کنید. قبل از شروع باید شما با یکسری از اصطلاحات در فرمول یا در مشخصات فنی یو پی اس ها آشنا بشوید که وقتی داریم فرمول را می‌نویسیم برایمان راحت‌تر باشد.

انواع آمپرساعت باتری یوپی‌اس

لیست آمپر باتری های یو پی اس با آمپر باتری خودرو با توجه به برند و کشور سازنده کاملا متفاوت است ازاین رو دارای مشخصات فنی مختلفی هستند ولی بطورمعمول آمپر باتری های یو پی اس موجود در بازار به شرح جدول زیر براساس آمپرساعت AH می باشد.

12AH9AH8AH7AH4.5AH
45AH42AH40AH28AH18AH
120AH150AH120AH100AH65AH

محاسبه تعداد باتری UPS

محاسبه تعداد باتری یو پی اس ها بستگی به مدل و مارک یو پی اس دارد. اگر بخواهیم بدانیم هر یو پی اس نیاز به چه تعداد باتری دارد کافیست مشخصات فنی آن یو پی اس را مطالعه کنیم.دربخشی از مشخصات فنی یو پی اس ولتاژ DC دستگاه یو پی اس نوشته شده است.بطور مثال در مشخصات فنی یو پی اس تکام مدل mars-630 3000 وات لاین اینتراکتیو ولتاژ DC 48 ولت آمده است.اگر میخواهید نحوه محاسبه ظرفیت باتری یو پی اس را بدانید بایستی ولتاژ DC که در اینجا 48ولت است را بر عدد 12 ( همان ولتاژ باتری ) تقسیم کنید.همانطور که ملاحظه کردید تعداد باتری مورد نیاز 4عدد است که در ادامه مقاله فرمول محاسبه آمپرساعت باتری را بطور دقیق شرح خواهیم داد.

توان نامی یوپی‌اس چیست؟

لیست آمپر باتری های یو پی اس با آمپر باتری خودرو با توجه به برند و کشور سازنده کاملا متفاوت است ازاین رو دارای مشخصات فنی مختلفی هستند ولی بطورمعمول آمپر باتری های یو پی اس موجود در بازار به شرح جدول زیر براساس آمپرساعت AH می باشد.

توان واقعی یو پی اس چیست؟

منظور از توان واقعی یو پی اس یعنی همان حداکثر مقدار توانی است که یک یو پی اس بصورت واقعی ( در حالت استفاده ) آماده ارئه به مصرف کنندگان خود میباشد.